FolkertHongKong.reismee.nl

Week 11: Bangkok!

Heya, beetje late update deze keer, maar was gisteren nog aan het reizen.

Deze week wel wat dingen gebeurt, maar niks wat de trip naar Bangkok kan toppen. Dus dat is het enige waar ik over ga schrijven.

Donderdag om een uurtje of 5 sochtends vertrokken. Eerst ik, de Canadese en de Duitsers, de rest van de groep (nog 8 mensen) kwamen later. Na een prima vlucht waren we in het belachelijke Bangkok! We hadden geen idee wat we konden verwachten, maar waren des te enthousiaster over de trip. De eerste ervaring was een taxichauffeur die ons probeerde op te lichten, wat gelijk alle vooroordelen uit liet komen. Allemaal goed gegaan, waarna we bij het hostel van de Duitsers werden afgezet, het appartement waar ik zat was nog niet beschikbaar dus eerst maar een lunch etc gehaald en de eerste impressies krijgen. Bangkok is werkelijk fantastisch, chaotisch en idioot. Waar Hong Kong vol met wolkekrabbers staat en geordend is, staan in Bangkok oude, nieuwe, hoge en lage gebouwen door elkaar. Het verkeer gaat overal op een idioot tempo tussendoor met Taxi's, Tuktuks, Brommers en auto's. Bij elke taxichauffeur moet je eerst zekerheid hebben dat hij daadwerkelijk weet waar hij heen moet (ik ben 3x bij de verkeerde plek afgezet) en dat hij op de meter rijdt. Als je eenmaal een taxi heb zijn het vaak wel de vriendelijkste mensen ooit. Aan het begin hadden we de horrorverhalen van orgaandieven, ontvoeringen en bommen nog in ons hoofd, maar we hebben ons eigenlijk nooit onveilig gevoeld.

Omdat we niet mensen alleen wilden laten gaan zijn ik & de Canadese samen de sleutel van het appartement op gaan halen, waar de rest 's avonds zou arriveren. Prachtige plek, met zwembad en meer ruimte dan ik ooit in een kamer in Hong Kong gezien heb. Daarna samen voor het eerst een Tuktuk gepakt naar The Grand Palace. Tuktuks zijn de meest briljante manier van vervoer ooit. De helft is opgevoerd, de andere helft zit vol met lichten, een aantal houden zich redelijk aan de regels, de anderen gaan tussen het verkeer door (of er tegenin) om je sneller bij je bestemming te brengen. Elke keer weer een toffe manier van reizen, zeker als je met meerdere Tuktuks naast elkaar rijdt (de bestuurders zijn altijd in voor dragraces). Bij aankomst van het Palace bleek het al gesloten, dus hebben we een paar uur rondgewandeld in Bangkok voordat we de rest van de groep op gingen wachten. Daarna gezamelijk uit eten gegaan en naar de nachtmarkt. Daar een hoop rotzooi gekocht voor weinig geld en een hoop onderhandeld. Ook uitgenodigd voor 30 verschillende sexshows, die we allemaal netjes geweigerd hebben.

Vrijdagochtend ben ik na vertrek onmiddelijk de hele groep kwijtgeraakt, wat resulteerde in het feit dat ik een paar uur solo door Bangkok heen gelopen/gereisd heb. Zoals ik al zei, ik voelde me geen enkel moment onveilig. Taxichauffeurs waren behulpzaam, het weer was goed en ik heb een paar toeristenattracties/tempels bezocht. Uiteindelijk met puur toeval de rest van de groep gevonden en eindelijk The Grand Palace gezien. Prachtige plek, ondanks dat het weer dramatisch was. Later die middag weer rondgedwaald over markten en streetfood gegeten. Ook hebben we met 5 mensen een maatpak pp gekocht, wat zaterdag gepast kon worden en zondag opgehaald kon worden. 150 euro per persoon, met geld terug garantie, voor een Kashmir pak dat geweldig zit. Zeker de moeite waard voor ons allen.

's avonds is het grootste deel van de groep thuis gebleven, maar ik, de Canadese en de Duitsers zijn naar de skybar van Bangkok gegaan. Voor degene die de film Hangover 2 hebben gezien, dit is de bar die gebruikt in die film. Het uitzicht is ongelooflijk. Bangkok zo ver het oog reikt. Omdat Bangkok lager is dan Hong Kong en er geen bergen zijn kan je ongelooflijk ver kijken en overal waar je kijkt zijn lichten van de stad. Een buitengewoon goede plek om na 12en de beste dag ooit te beginnen.

Zaterdag. Ik kan de woorden bijna niet vinden om uit te drukken hoe fantastisch deze dag was van begin tot eind. Oprecht de beste dag van mijn leven, zonder enige twijfel. We hadden een tour geboekt, in de hoop dat het geen scam was, om verschillende dingen rond Bangkok te zien. Deze tour begon om 7u sochtends, waarna we richting de floating market gingen. Je wordt met 5 man in een bootje gezet en vaart over kanalen langs andere boten die je spul proberen te verkopen. Erg leuk, met als hoogtepunt foto's maken met slangen en slow lori's (Plompe lori's). Dat waren pas de eerste 2 van de vele exotische dieren die we die dag zouden zien. Na de markt gingen we naar de brug over de rivier Kwai, ook een toeristenattractie. Daar een mooi lunchbuffet gehad voordat we naar het hoogtepunt van de dag gingen: Tiger temple.

In Tiger Temple zijn bijna 150 tijgers van verschillende leeftijden, de jongste is 8 weken (en heet Thunder). Om te beginnen mochten we foto's maken met de volwassen tijgers, wat voor mij al fantastisch was. Ik ben al fan van tijgers sinds ik klein ben, dus dit was een droom die uitkwam. Om het nog beter te maken mochten 5 van ons die extra betaalden naar een speciale plek waar de 8 weken oude tijger zat: Thunder. Thunder is oprecht het meest schattige en lieve beest wat ik ooit gezien heb (sorry Pinky). Hij was zo groot en speels als een hond, met kaken die verassend sterk waren. Het eerste wat hij deed toen we binnenkwamen was tegen mijn benen aanspringen en mijn broek kapot scheuren (beste manier om een broek te slopen). Vervolgens hebben we meer dan een uur met hem zitten spelen, hem melk gevoerd en foto's gemaakt. Mijn benen zijn blauw en vol krassen van zijn beten, maar het was het 100% waard. Het was zo ongelooflijk schattig en leuk, ongelooflijk. Ik kan er uren over praten, maar jullie snappen het denk ik wel. Ik zal zsm een paar foto's uploaden. Ook waren er 5 maanden oude tijgers die we mochten voeren, al met al een unieke ervaring. Echter, de dag was nog niet voorbij!

Na de tijgers gingen we door naar mijn 2e favoriete dier als kind: olifanten. Eerst hebben we allemaal samen op een eigen olifant in het water 'gezwommen'. Dat houdt in dat de olifant je op z'n slurf neemt, optilt en het water ingooid. Vervolgens kan je op zijn hoofd staan, sproeit hij water over jou of anderen heen en gooit hij je weer het water in. Vervolgens begint het weer overnieuw, en het wordt nooit oud. Als ik rondkeek zag ik 9 andere mensen om me heen die allemaan non-stop met de grootste lach op hun gezicht zaten. Werkelijk fantastisch, kan er weer uren over praten maar ik zal wel foto's uploaden zodra ik ze krijg. Vervolgens in tweetallen een uurtje rondgereden op de rug van een olifant. Opnieuw, ik kan niet geloven dat we dit allemaal in één dag gedaan hebben. De omgeving was prachtig, relaxend en de beesten waren zo kalm en mooi. Ik weet niet of iets ooit dit kan toppen.

Na de olifanten hebben we op de terugweg snel nog tussen een kudde aapjes gestaan. We hadden allemaal een zak banaantjes, die we rondgooiden of gaven aan de apen. Hele lieve beesten, zolang ze niet de auto inspringen. Het aantal exotische beesten dat we op 1 dag gezien hebben is belachelijk.

Bij terugkomst onze laatste avond uit gehad. Weer de skybar gezien en daarna tot diep in de ochtend gefeest, wat een einde bracht aan deze fantastische dag.

Zondag de grootste markt van Bangkok gezien, waar we een paar uur hebben rondgelopen. Daarna onze pakken opgehaald (zijn erg goed gelukt), een Thaise massage gekregen en op naar huis! Soortvan. De vlucht was meteen na het opstijgen zodanig ruw dat de vrouw die naast me zat haar hoofd in mijn schouder begroef en mijn hand vastgreep. Op andere plekken in het vliegtuig waren mensen aan het gillen, huilen en bidden, terwijl we snoekduiken maakten en het leek alsof we uit de lucht vielen. Niet de meest ideale vlucht, maar ik ben blij dat ik tenminste troost kon zijn voor de vrouw naast me. Rest van de vlucht bleef vrij turbulent, maar de eerste 20 minuten waren het ergst. Uiteindelijk waren we rond 3 uur thuis, en ik had om 9u weer college. Dat was pittig met de 20 uur slaap die ik de afgelopen 4 dagen heb gehad. Maar ik leef nog, vanavond vroeg naar bed!

Ik hoop dat deze update een beetje duidelijk is, het aantal nieuwe ervaringen is moeilijk samen te vatten op tekst. Ik heb volgens mij 30x geschreven hoe fantastisch ik het wel niet vond, maar jullie moeten me maar vergeven. Na dit weekend heb ik in elk geval besloten dat we sowieso meer moeten gaan reizen hier, in de korte tijd die we hebben. Ik moet nog even zien wanneer ik de foto's krijg van de anderen, maar zal ze zsm online zetten! Thanks voor jullie reacties en ik update wel weer als er nieuws is!


-xxx-

Reacties

Reacties

ynte

klinkt fantastisch

rode orm

hm. a tiger is just a big pussy with a whetted appetite. nothing like a real tomcat.

Jorg en Helma

Twee keer A- voor je summerschool. Congrats!

Remo en Nicole

Superleuk dat je alle ervaringen deelt.

Loran

Klinkt echt ge-weldig Follie! Heel erg jaloers op je! Geniet ervan, maar dat doe je wel!

Richard

Spectaculair die tijgers en slangen. Laat Marianne Thieme het maar niet horen.

En nu nog een foto van jou in dat Kashmir-pak!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!