FolkertHongKong.reismee.nl

Week 18: Singapore, Indonsië, Halloween, Bronchitis

Heya, is weer een tijd geleden dat ik een update gegeven heb, maar mijn laatste reis is wel de moeite waard om te melden.

Vorige week in het weekend 2 dagen in Singapore geweest, en één dag in Indonesië. Vrijdagavond last minute vertrokken, waarna we zaterdag rond 2 uur 's nachts incheckten in het eerste echte hotel waar we gezeten hebben tijdens onze reizen. De trip van het vliegveld naar hotel was het meest stijlvolle dat we tot nu toe gereden hebben, omdat taxi's in Singapore vaak Bentleys of mooie Mercedessen zijn. Die avond pas echt onze plannen gemaakt voor de dagen erna, om zoveel mogelijk van de stad te kunnen bekijken in de korte tijd die we hadden.

Singapore is aan de ene kant erg mooi, met fantastische architectuur en diversiteit. Aan de andere kant is het er belachelijk warm, smoggy en duur. De stad heeft in Indisch en Arabisch gedeelte waar we uitgebreid doorheen gelopen hebben, heerlijk gegeten hebben en onze ogen uit hebben gekeken. Verder is het heel modern, met een unieke stijl van wolkenkrabbers, heel anders dan Hong Kong. Het is er schoner en beter georganiseerd. Dat is aan de ene kant erg fijn, maar ik zou er zeker niet willen wonen of studeren, terwijl ik dat in Hong Kong wel kan. Na een hele dag de stad te hebben bekeken terug gegaan naar ons hotel, omdat onze kleding doorweekt was van het zweet en we door onze benen zakten. Daarna 's avonds fancy uit eten geweest en naar weer een rooftop bar geweest. Daar zijn we door 2 onbekenden gratis meegenomen naar de club waar we eigenlijk voor moesten betalen, wat de avond een stuk goedkoper maakte dan verwacht! Het uitzicht was minder goed dan in Bangkok, zeker vanwege de smog, maar nog steeds erg gaaf om te zien.

Zondag naar een apart eiland bij Singapore geweest, waar we genoten hebben van een strand en zoveel mogelijk toeristische trekken hebben bezocht. Ook een gigantische shopping mall bezocht, waar letterlijk alles te koop was. Kleding, Eten, Speelgoed, Electronica, Toeristische souvenirs (ook voor Engeland en Frankrijk) etc. Erg leuk om door heen te wandelen voor een tijdje. 's Avonds een veerboot naar Indonesië gepakt, wat verbazingwekkend genoeg maar een uurtje duurt. Daar als miljonairs ontvangen in het hotel (1 euro is 15,000 Indonesian Rupiah), en heerlijk uitgerust. Het resort waar we zaten was uitgestorven, op het personeel na. Er speelde non-stop een live band, die 90% van de tijd voor niemand speelden, behalve wanneer wij aanwezig waren. Om 2 uur 's nachts nog besloten om op de kamer roomservice te bestellen voor 200,000 Ruppiah, ongeveer 12 euro.

Maandag een hele dag op het strand en bij het zwembad gezeten. Zwembad had een bar, waar we een hele dag eten en drinken konden bestellen. Ideaal om even helemaal tot rust te komen en niet meer te denken aan midterms en studeren. Helaas hadden we maar een dag, want we waren er graag langer gebleven. 's Avonds moesten we echter de veerboot weer terug nemen en richting het vliegveld gaan. Daar aangekomen om 23 uur, terwijl onze vlucht pas om 5:45 vertrok. De tijd doorgebracht met voetbal, en gesprekken gevoerd met Christine terwijl het grootste deel van de groep sliep. Rustige terugvlucht gehad, en om 11u waren we weer op de campus. 4 uur later zat ik weer in college, ritme gaat weer door!

Afgezien van de trip ook Halloween gevierd afgelopen dagen. Is hier gigantisch, met 7 miljoen mensen die op zaterdag in 1 straat willen zijn. Wij zijn vrijdag gegaan, allemaal in kostuum naar een rooftop party. Was erg gezellig, nog nooit zo uitgebreid Halloween gevierd, zeker de moeite waard om eens gedaan te hebben.

Tot slot ook nog minder goed nieuws, afgelopen week naar het ziekenhuis gegaan en blijkt dat ik bronchitis had. 5 dagen aan de medicijnen gezeten, en zou nu weer goed moeten zijn. Echter, zorgde er wel voor dat ik in het weekend mijn volledige dagen in bed heb doorgebracht, op de avond Halloween vieren na. Maar ach, het hoort erbij.

Komende weken begint het werk echt te komen, met presentaties en examens. Tot zover heb ik al mijn midterms 80-100% gehaald, dus sta er goed voor. Tijd vliegt, en ik ben bang dat het niet trager gaat komende maanden. Ik kan niet geloven dat ik hier al 4 maanden zit en er nog maar 2 te gaan heb, zoals het nu gaat zou ik hier zonder moeite nog veel langer kunnen blijven. De hechte vriendgroep die ik hier heb ga ik zeker nog vaak opzoeken na terugkomst in Nederland. Maar voordat ik terug naar Nederland ga wil ik met deze groep nog reizen naar Japan, Vietnam, Laos, Cambodja en Taiwan. Zolang ik er geld en tijd voor heb natuurlijk, maar dat lijkt te lukken!

Dat was het weer voor nu! Komende weken zal er waarschijnlijk weinig boeiends gebeuren vanwege de drukte, maar mocht ik nog tijd vinden om te reizen zal ik weer updaten!


-xxx-

Reacties

Reacties

ynte

alweer tweederde voorbij. de tijd vliegt, maar je lijkt het meer dan 100% te benutten. Goed zo !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!