FolkertHongKong.reismee.nl

Eerste impressie Hong Kong

Heya allemaal, ik moet nog een beetje wennen aan het blog-schrijven, dus misschien is het een beetje een wazig verhaal. Anyways, here it goes:


Het avontuur is eindelijk echt begonnen! Een snelle vlucht achter de rug ('slechts' 10,5 uur), en daarna arriveren in de grootste stad die ik ooit van mijn leven gezien heb. De reis naar de universiteit ging prima, ondanks het feit dat de taxichauffeur 8 telefoons tegelijk bekeek en kinkhoest had. Inchecken op de uni ging snel, meteen een tour gehad en de eerste mensen ontmoet. Ook een kleine kamer, maar wel prachtig uitzicht, en een prima kamergenoot.

Op dit moment ga ik vooral om met een Australiër en een Fransman, maar er zijn zeker meer mensen die chill zijn (uit Zweden, Hong Kong, Engeland, Amerika etc.) en waarmee ik zeker nog vaker ga eten & drinken=). Het is wel vreemd dat tot nu toe iedereen die ik spreek maar een maand blijft, en ik daarna nog 5. Maar dat went snel genoeg neem ik aan, en ik weet in elk geval al een hoop als ik mijn groep bij de 2e uni ga ontmoeten.

Dan de stad, waar ik vandaag de hele dag doorheen gelopen heb. Het is belachelijk groot, een uur met de trein brengt je net naar het centrum vanaf de uni. Het eten is wel heerlijk, en ondanks de hitte en 90% luchtvochtigheid vermaak ik me prima. De campus van de uni is ongeveer de grootte van Wageningen, wat de weg vinden niet makkelijker maakt.. Maargoed, morgen de echte introductiepraatjes en dan dinsdag met de lessen beginnen. Geen idee met wie ik les heb, en hoe veel werk het zal zijn. Ik zie het vanzelf=)


De komende weekenden ga ik sowieso nog met verschillen tours mee door Hong Kong, en zelf vast ook nog genoeg ondernemen met vrienden hier. Zodra ik weer tijd heb en eraan denk maak ik nog een verhaal.

Tot dan!
-xxx-

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!