FolkertHongKong.reismee.nl

Week 15: Verjaardag & Filippijnen (El Nido)

Heya, tijdje geleden dat ik een update gegeven heb.

Het is voor mij lastig om elke week nieuwe dingen te beschrijven, omdat hier toch ook een ritme ontstaat. Studie gaat verder, we bezoeken nog steeds leuke dingen maar een hoop is voor mij niet de eerste keer en dus niet zo boeiend om te lezen. De mensen zijn nog steeds absoluut geweldig, wat mijn ervaringen nog steeds onvergetelijk maakt. Dat is het belangrijkste, maar toch even een update van mijn reis naar de Filippijnen en mijn verjaardag in Hong Kong!

Op maandagavond werd mij door mijn vrienden 3 shots voorgezet met alcohol waarvan niemand wist wat het was. Achteraf bleek het goedkope rijstwijn, rum met slang, en hartmedicijn te zijn. Goed begin van een van de beste avonden hier en een unieke verjaardag. Om 12 uur werd ik in de plaatselijke kroeg massaal toegezongen, waarna ik in 15 minuten meer drank aangeboden heb gekregen dan ooit tevoren. De hele avond gefeest en gepraat met alle mensen hier, een verjaardag om nooit te vergeten! Helaas moest ik de volgende dag een presentatie geven en studeren voor mijn eerste midterm, maar volgens mij heb ik dat beide nog steeds prima gedaan.

Donderdagochtend om 5u vertrokken naar de Filippijnen. Een reis van slechts 15 uur, bestaande uit 2 vluchten en een buitengewoon lange busreis. Gelukkig is het uitzicht overal in de Filippijnen fantastisch, werkelijk het mooiste land waar ik ooit geweest ben.
In El Nido zaten we in 2 bungalows met briljante service, maar dramatische isolatie. Ik, de Canadeze en een Fin sliepen met zn drieën op een kamer, maar werden elke nacht verstoord door hanen of honden die geluid maakten.

De eerste dag een boottour gemaakt langs verschillende lagunes en verlaten stranden. Overal waar je keek voelde je alsof je door een ansichtkaart liep. Ik kan niet op papier zetten hoe prachtig de omgeving was, weet ook niet of de foto's het goed genoeg kunnen laten zien. 's Avonds, zoals elke avond, op het strand gelegen en heerlijk gegeten.

Zaterdag was het tijd om te duiken, last minute had de hele groep besloten mee te gaan, niet alleen ik & de Canadeze. Ik en één andere gingen samen naar beneden omdat we ervaring hadden, de rest bleef samen omdat het hun eerste keer was. In hun eerste 5 minuten onder water hebben ze een schildpad gezien, die ik nooit gezien heb. Teleurstellend, maar heb wel een (kleine) haai en een prachtig onderwaterlandschap gezien. In totaal 3x naar beneden gegaan, elke keer was mooier dan de vorige. Zonder twijfel de beste plek waar ik gedoken heb, zeker de moeite waard om terug te gaan. Ook de rest was enthousiast, zodanig dat een aantal aan het overwegen zijn hun eerste diploma in Hong Kong te halen.

Zondag alweer de laatste dag, die we vooral gebruikt hebben om slaap in te halen. Ondanks alles heb ik nauwelijks slaap gekregen tijdens de rit, dus niet echt uigerust. Toch, zonder enige twijfel de moeite waard. Ik kan de Filippijnen / El Nido aan iedereen aanraden, wil er zonder enige twijfel zo snel mogelijk naar terug. Voor nu moet ik het doen met de fantastische herinneringen en belevenissen daar.

Zoals altijd ben ik vast een hoop vergeten, maar ik wilde even een teken van leven geven met deze update. Zal ook een paar foto's uploaden weer. Geen idee wanneer ik weer update, maar zodra er wat gebeurt laat ik het horen. Anders komt het na de volgende trip wel weer:)

-xxx-

Reacties

Reacties

ynte

dank je. al is het voor jou weinig nieuws - voor ons thuisblijvers is het veel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!