FolkertHongKong.reismee.nl

Eerste week Hong Kong

Heya allemaal! Ik ben een beetje brak op deze zondagmiddag, dus een ideaal moment voor de 2e update:

Mijn eerste week achter de rug! In deze week meer nieuwe dingen gedaan, gezien en gegeten dan in het afgelopen jaar. Een poging om alles samen te vatten:

Afgelopen zondag uitgegaan met een groep hier, wat totaal anders is dan in Nederland. Mensen drinken massaal op straat alcohol, omdat de clubs te duur zijn om drank te kopen. Dit betekent dat er muziek gedraaid wordt en mensen van alle leeftijden en nationaliteiten op straat dansen en hangen. De keren dat ik toch in de clubs was stak ik met kop en schouders boven de lokale (en internationale) bevolking uit, wat voor vrij veel aandacht zorgt. Erg leuk, en de taxirit terug was vol unieke gespreken (zoals wel vaker na het uitgaan afgelopen week).

De eerste lesweek begon met een introductie, de leiders van de uni lijken te begrijpen dat iedereen hier niet alleen voor studie, maar ook voor vakantie is ("doe een poging om zoveel mogelijk lessen te volgen, ondanks jullie extra lange weekend"). Hierna begonnen de lessen. Die zijn interessant, helaas wel ook op maandag en vrijdag terwijl de rest van de uni dan vrij is. Mandarijn is leuk, maar wel een belachelijk lastige taal, geen idee hoe ik het ooit ga leren. Maarr ik heb nog zat tijd om een poging te wagen=). Er is genoeg vrije tijd rond de lessen, die we besteden met aan het zwembad op de campus liggen, of de stad verkennen.

De hele week heb ik zoveel mogelijk van Hong Kong gezien met vrienden. De groep blijft groeien, met mensen van verschillende nationaliteiten die met ons mee willen naar de stad en uit eten. Ook zitten hier zo'n 40 Nederlanders als onderdeel van een programma, die vooral met elkaar hangen. Slechts een paar wagen het om met internationalen (ons) om te gaan.

Het hoogtepunt van de week was Victoria Peak, als onderdeel van de Hong Kong tour van de uni. Het uitzicht over Hong Kong is heel bijzonder en prachtig, zoals op de foto's hopelijk te zien is. Niet alleen de peak, maar ook wij waren een toeristenattractie. Mensen waren zo onder de indruk van lange, blanke, blonde mensen dat ze foto's van ons maakten terwijl wij een groepsfoto maakten. Hilarisch voor ons en zij waren enthousiaster over ons dan over het uitzicht, dus zullen vast een leuke dag hebben gehad=)

Nog steeds heb ik het idee dat ik hier op vakantie ben, ondanks de college's. Het besef dat ik hier nog zo'n 6 maanden ga zitten is totaal niet doorgedrongen. Ik probeer nu zoveel mogelijk te zien, want ik gok dat het een stuk drukker wordt tijdens mijn daadwerkelijke semester in september.

De komende weken ga ik zoveel mogelijk genieten van het weer, en nog verschillende tours door Hong Kong nemen, voordat ik richting China ga. Zodra ik weer wat verhalen/foto's verzameld heb zal ik weer een update hier gooien.

Thanks aan de mensen die de blog bijhouden, ik hoop dat het een beetje de moeite waard is;) Tot later!


-xxx- Folkert

Reacties

Reacties

Helma

Absoluut leuk en interessant om jouw verhalen te lezen!
Kus en liefs.

Lars

Lekker Folkie, klinkt goed allemaal! Ben benieuwd jaar je volgende updates.

XOXO

PS. Vergeet de tip niet!
PPS. Vergeet mijn souvenir niet!

Richard

Zeer de moeite waard Folkert. Ik begin iets te snappen van Hong Kong. Ga zo door!

Jesper

Klinkt goed folk! Wel nice dat je zoveel doet met andere nationaliteiten. Weer goed geschreven, ben benieuwd naar de volgende update!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!