FolkertHongKong.reismee.nl

Week 2: Toetsen, Lion's Rock, 10.000 Buddha monastery, Typhoon & Big Buddha

Heya,


2e week zit erop! Momenteel zit ik even op mijn kamer te leren voordat we uit eten gaan. Een ideaal moment om daarmee te stoppen en weer een update te geven:

De lessen gaan hier vrolijk door, terwijl de temperatuur alleen maar hoger wordt. Mandarijn is nog steeds pittig, vooral spreken & luisteren gaan lastige tentamens worden. Schrijven & vertalen gaat zowaar redelijk. Als een van de enigen hier hebben de taalvakken elke dag een test, quiz of opdracht die meetelt voor het eindcijfer, een groot feest. Volgende week zijn de midterms al, terwijl ik het idee heb dat ik hier pas net ben. Tijd vliegt, en het bijhouden is een gigantische lading werk. Gelukkig is het interessant en is er nog zat tijd over voor leuke dingen.

Dinsdagmiddag de hele middag gewandeld richting Lion's Rock. De foto's staan al een tijdje online (zal later vandaag/morgen er nog een paar toevoegen), ik ben nog steeds onder de indruk van het uitzicht en ga zeker nog eens terug. Mijn gezelschap was een Amerikaanse van ongeveer 1 meter 50 (niet eens overdreven), die ook geïnteresseerd is in de omgeving bekijken en tijd heeft. Erg gezellig, en de perfecte dag uitgekozen om te wandelen. Niet te warm, maar wel lekker zonnig.

Donderdag. De dag van de gigantische typhoon! Smiddags werd al gewaarschuwd dat het eventueel snachts slecht kon worden, maar wij hebben weer en wind (het miezerde) getrotseerd om de 10.000 Buddha monastery te bekijken. Gigantische trap met aan weerszijden een paar honderd buddha's. Daarboven verschillende gebouwen tot de nok toe gevuld met verschillende Buddha's. Erg leuk om te zien. Oja, en wilde apen! Mijn dag was compleet. Daarna met spoed richting het hostel, want de typhoon (lvl 8) kwam er sneller aan dan verwacht. Hostel werd afgesloten, er werden rantsoenen instantnoodles uitgedeeld en al het personeel vertrok naar huis. De typhoon heeft ons gemist en was de grootste anticlimax ooit, de gemiddelde regenbui in Nederland is erger. Echter, veveling leidde er toe dat er een redelijk feest werd gehouden. Een erg gezellige avond, hoewel niet iedereen zijn grenzen bleek te kennen.

De rest van de week nog meer testen (alles gehaald so far, woopwoop!), en vandaag naar Big Buddha en een vissersdorpje. Big Buddha is verbazingwekkend genoeg erg groot, en erg mooi om te zien. Verder eigenlijk geen gigantisch fascinerende dag, maar wel de moeite waard om eens andere kanten van Hong Kong gezien te hebben. Morgen staat er weer een wandeling op de planning, maar vanavond eerst uitgaan etc.

Goed, ik ga door met leren! As always bedankt aan iedereen die dit zo af en toe leest. Vorige verhaal is 77x bekeken, wat ongeveer 77x vaker is dan ik had verwacht=). Ook thanks voor alle reacties, leuk om te zien dat mijn avonturen hier niet alleen voor mij boeiend zijn. Mocht er weer iets bijzonders gebeuren update ik wel weer, en ik zal binnenkort nieuwe foto's online zetten van alles wat ik net beschreven heb.

-xxx-

Reacties

Reacties

Richard

???? !

Richard

O sorry, deze site accepteert geen Chinese tekens. Ik wou je feliciteren met je testen. Bij deze!

De Peultjes

Superleuk om te lezen en wat een budda's. Blijf schrijven, we genieten ervan.

ynte

Ha Fol,
je moet maar zo denken: er komt vast nog wel een tyfoon die HongKong niet weet te misen.
Ik kan alleen je online fotos niet vinden - da's jammer.

ynte

ah nu wel.
mooi.
heel mooi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!