FolkertHongKong.reismee.nl

Week 3: Midterms, Legislative Council, Ocean Park, Cliffjumping & Strand

Heya, ik ben doodmoe van mijn laatste wandeling, maar nog even snel een update voordat ik ga pitten:

Vorige week zondag een hele middag gelopen langs een prachtig reservoir naar een heerlijk strand. Zware wandeling, goed verbrand, maar zeker de moeite waard.

Deze week begon met een tour naar het Legislative Council van Hong Kong. Dit was één van de twee optionele tours die ik ga doen, de volgende is morgenochtend. De hele ochtend hebben we informatie gekregen over de politiek van Hong Kong, en gezien waar hun debatten gevoerd worden en hoe hun poltitieke partijen met elkaar discussiëren. Interessant om te zien, hoewel het niet echt heftige foto's oplevert.

De rest van de week stond in het teken van de midterms. Bijna iedereen die hier zit had één of twee tentamens, wat zorgde voor gezamelijke leersessies tot 's avonds laat / 's ochtends vroeg. Gelukkig was het de moeite waard, want ik ga er vanuit dat ik beide tentamens ruim gehaald heb. Na mijn mondeling de woorden: 'je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken over je spreken' gehoord, dus dat moet goed komen. Aankomende week zullen de cijfers binnenkomen, ondertussen meteen weer door omdat ik ook weer 3/4 toetsen heb.

Tussen al het leren door op woensdag ook eindelijk wat meer info gekregen over het lesgeven in China. Het programma wordt georganiseerd door een gepensioeneerd echtpaar docenten, die gigantisch chaotisch maar ook gigantisch enthousiast zijn. Er zijn in elk geval een aantal erg leuke mensen, waarmee ik me wel zal vermaken tijdens de trip. Ik moet les gaan geven over het lichaam, op een originele manier, samen met een Chinees meisje. Geen idee hoe ik dat ga doen, maar we hebben nog een paar weken om een lesprogramma voor te bereiden en uit te leggen aan onze medestudenten. Gelukkig heb ik een redelijke (gedeelde) kamer tijdens de trip, en ik zal 1 nacht doorbrengen met een gezin van een kind daar. Ik ben benieuwd hoe ik ontvangen zal worden, maar ze zullen wel onder de indruk zijn van de Westerlingen. Ook hebben we verhalen gehoord van afgelopen jaren, waarvan het hoogtepunt meteen het niveau van de organisatie toont. Een aantal jaar geleden besloten de lesgevende studenten om aan de kinderen (van een jaar of 12) te vragen of ze sigaretten en bier konden kopen. Hierna stonden de studenten tussen het lesgeven in in de gangen te roken en drinken, wat niet gewaardeerd werd door de hoofddocent van de school. Ons werd dan ook op het hart gedrukt om ons netjes te gedragen tijdens de volledige trip. Ik kijk er in elk geval al naar uit, ondanks dat het betekent dat we de ochtend na onze laatste keer samen eten & uitgaan om 7:30 moeten verzamelen om de trein te halen richting China.

Zaterdag hebben we Ocean Park bezocht, het plaatselijke pretpark + aquarium + mini-dierentuin. Hoogtepunt was een panda, die totaal niet geïnteresseerd was in de toeristen, maar wel erg tof was om te zien. Ook het aquarium was fantastisch, stukken beter dan de attracties in het pretpark (3 achtbanen die de moeite waard waren, verder niks).

Vandaag weer de hele dag de natuur van Hong Kong verkent, wat een van mijn favoriete bezigheden hier is. Ik blijf me verbazen over de gigantische en prachtige natuur de Hong Kong te bieden heeft als je de wolkenkrabbers achter je laat. Na anderhalf uur gewandeld te hebben een fantastische plek gevonden waar massaal mensen cliffjumpen in een meer, tussen alle rotsen. Meerdere keren gesprongen, wat een fantastische ervaring was. Ik hoop dat de foto duidelijk maakt hoe hoog het was en hoe goed de ligging was. Daarna naar een strand waar we nog 2 uur gezwommen hebben, voordat we 40 minuten met een bootje terug naar de stad gingen. Rond deze tijd was de zee zo onrustig geworden dat de boottocht al snel heftiger was dan de achtbanen een dag eerder. Ik vond het erg leuk, maar een deel van mijn gezelschap was minder blij en meer zeeziek dan ik. Bij aankomst verschillende restaurants gezien met gigantische levende vissen & krabben naast de tafels, maar eten wat totaal niet de moeite waard was.

Morgen ga ik het hoofdkwartier van Hong Kong International Airport bezoeken. Geen idee of het de moeite waard is, maar ik ben hier toch dus dan kan ik maar net zo goed zoveel mogelijk doen!

Oja! Het andere hoogtepunt was een totale vreemdeling die me vroeg een selfie te maken op de campus, waarna ze het gelukkigste persoon was dat ik hier in tijden heb gezien=)

Dat was het voor nu! Zoals altijd thanks voor het lezen en de reacties op de verhalen/foto's:) Ik hoor van een enkeling zelfs dat ik langer moet schrijven, wat leuk is om te horen. Ik probeer alle fascinerende dingen die ik meemaak samen te vatten, maar ik vergeet vast ook een hoop. Jullie moeten me maar vergeven, en me geloven als ik zeg dat ik me in elk geval nog steeds fantastisch vermaak hier!

-xxx-

Reacties

Reacties

Richard

GIGANTISCH! Dat komt veel voor in je verhaal: de ene trip na de andere, Hong Kong-politiek, originele lichaamslessen, chaotische pensionado's, een toffe panda, achtbanen, cliffjumpen, noem maar op.
En dan nog zeggen dat we je moeten geloven dat je het enorm naar de zin hebt.
Mooi om te lezen Folkert. Het wordt alleen maar boeiender!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!