FolkertHongKong.reismee.nl

Week 4: Regen, Cathay Pacific Airways, Schaatsen, Regen, Mr. Wong's, Island tour, & Regen

Heya, vandaag zit de eerste maand hier er officieel op! Ideaal moment voor weer een update.

Deze week stond in het thema van regen en belachelijk slecht weer. Elke dag heeft het een paar uur non-stop keihard geregend. Geen feest, maar na 3 weken prachtig weer kunnen we niet klagen. Vorig jaar schijnt het een stuk erger te zijn geweest, dus lucky me!

Maandag de laatste cultuurtrip gedaan, richting het hoofdkwartier van Cathay Pacific Airways (grote vliegtuigmaatschappij in Hong Kong). Interessante rondleiding gehad en beetje achter de schermen van het bedrijf gekeken. Best tof om te zien hoe alles werkt, maar het hoogtepunt was de prachtige lunch. Buffet met alles wat je kon wensen, voor het eerst in weken weer normale kaas gegeten, een chocoladefontein met marshmallows, meloen, chocolademousse etc. Voor het eerst in weken eindelijk eens goed gegeten zonder een paar uur later weer honger te hebben!

Dinsdag gaan schaatsen in een kleine indoor-hall. Verbazingwekkend genoeg viel ik gigantisch op tussen de Chinezen, zowel door mijn lengte als mijn (niet-bestaande) talent. Maar naar mate de dag vorderde werd ik beter en het nieuwe publiek slechter, dus al met al best trots op mijn voortgang. Halverwege kwam er een 8-jarig jochie (Nathan) naar me toe die met me wilde racen en me enthousiast vroeg of ik volgende week of komende maanden terug kon komen op dinsdag. Ik heb hem gezegd dat ik mijn best ga doen, maar dat ik ook moet werken helaas. Dat was goed genoeg voor hem, dus hij heeft me ongeveer een uurtje achterna geschaatst voordat ie weg moest en me op het hart drukte dat ik snel weer terug moest komen. Als de kinderen me in China net zo aardig vinden moet dat lesgeven wel goedkomen!:)

Later in de week al mijn resultaten van de mid-terms teruggekregen (Schrijven 90,5/100, Luisteren 94/100, Spreken 96/100), niet slecht voor een beginner! Al zijn ze hier wel wat makkelijker met cijfers geven dan tijdens een normaal semester. Komende week zijn mijn eindtentamens alweer, dus rust zit er niet in de komende dagen.

Donderdagavond eindelijk naar de befaamde Mr Wong's gegaan, een restaurant waar je voor +/- 7 euro onbeperkt kunt eten en drinken. De eigenaar (Mr Wong) begint halverwege de avond enthousiast bier, whisky, wijn, tequila en voedsel uit te delen aan alles en iedereen. Je krijgt een beetje het gevoel dat je in een witwasserij voor de Chinese maffia zit (wat iedereen ook vermoedt, maar niemand bewijs voor heeft), omdat er totaal geen kans is dat hier winst gemaakt kan worden. Maar ach, het eten is goed en het is een ideale plek om heen te gaan voor het uitgaan.

De week eindigde met een teleurstellende Island Tour, gisteren. Deze tour bestond vooral uit met teveel mensen op een te kleine en te trage boot zitten, om vervolgens in een uurtje 2 eilanden te bekijken waar 2 mini-tempels en een mini-grot lagen die totaal niet de moeite waard waren. Helaas, maar ik had gelukkig toch niks beters te doen op mijn zaterdag. De dag afgesloten met Weerwolven in Wakkerdam proberen uit te leggen aan 15 internationalen en een paar uur spelletjes spelen in de keuken. Absoluut het hoogtepunt van de dag, een stuk gezelliger dan de tour.


Na volgende week zit mijn tijd hier bij CUHK er alweer op, en vertrek ik naar China. Er is paniek alom omdat iedereen zich nu bedenkt wat ze allemaal nog willen doen voordat ze vertrekken. Ik pak een aantal dingen mee, maar laat ook een aantal dingen schieten omdat ik toch nog zat tijd heb om alles te bekijken. Ook moet ik nog een lesprogramma voor China voorbereiden over het menselijk lichaam, ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

As always, bedankt voor het lezen en ik houd jullie op de hoogte van mijn belevenissen komende weken!

-xxx-

Reacties

Reacties

ynte

Luisteren 94/100 ?? dan heb je in elk geval iets geleerd daar.
Die uitleg van 'wolves again from wakeful dam' wil ik ook wel horen als je terug bent we hebben het spel, maar zijn er geloof ik nooit aan toe gekomen.

Joke

Weer zo genieten van je verhalen, fol , liefs xxxxx

Richard

Je blijft opvallen Folkert. Niet alleen tussen de Chinezen maar ook met je verhaal!
Succes met je tentamens.

Loran

Heel erg leuk om te lezen Follie! Geniet ervan. En ik wacht trouw en verwachtingsvol op je volgende blog :) xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!