FolkertHongKong.reismee.nl

Week 10: 1e lesweek (again), Big Buddha (again), Infinity pool

Heya, het is alweer zondagavond, dus tijd voor een nieuwe update:

Eerste lesweek achter de rug, best wel interessant om te zien hoe het hier anders is dan thuis. Het niveau Engels van bijna alle docenten hier is net zo goed of beter dan thuis. Verder zijn de lessen tot nu toe niet zo lastig, maar wat niet is kan nog komen. Ik moet voor elk vak waarschijnlijk een presentatie doen, of solo of met anderen. Daarnaast zijn er soms midterms en tentamens voor een aantal vakken. Het vreemdste vak wat ik heb wordt gegeven door een man die claimt: 'ik wil jullie vriend zijn, dus ik laat nooit iemand zakken'. Hij geeft kaartjes voor elke vraag die je stelt, die mee kunnen tellen tot 30% van m'n cijfer als ik er genoeg krijg. Zo niet, dan laat hij andere dingen meer meetellen zodat mensen het vak nog steeds halen. Could be worse, maar hopelijk leer ik er ook nog iets van. Verder is het nog een beetje afwachten hoe moeilijk/makkelijk de vakken worden. In elk geval is mijn schema qua lesdagen vol, maar qua aantal vakken per dag vrij leeg. Al met al waarschijnlijk wel wat werk, maar ook genoeg tijd voor leuke dingen. De meeste mensen hier willen ook reizen en alles in Hong Kong bezoeken in de tijd dat ze hier zijn, dus ik ga overal mee naar toe om alles nog een keer te zien. Erg leuk om te doen, want ik ben heel blij met de mensen die ik hier ontmoet heb.

Gisteren weer Big Buddha gezien, waarna we naar een soort van natuurlijke infinity pool gezien hebben. In feite een reservoir met een dam, waardoor je prachtig uitzicht over de bossen en berger die er omheen liggen hebt. Echter, we mochten helaas niet hierin zwemmen van de security, maar wel in het meertje recht erboven. Nog steeds fantastisch uitzicht en verkoelend water, wat we wel konden gebruiken. Ons oorspronkelijke idee was kamperen op het strand, maar zo'n 150 anderen hadden hetzelfde idee dus hebben we dat maar uitgesteld. Achteraf gezien een goed idee, want naar wat ik hoorde hebben wij een veel betere dag gehad. Dit was ook iets wat ik nog nooit gedaan had, dus dat maakte het zeker de moeite waard. We gaan zeker nog eens terug om zonsondergang daar te zien.

Oja, en aankomende donderdag ga ik een paar dagen naar Bangkok! Een vrij grote groep mensen gaat, dus dat moet ook wel fantastisch worden. Afgezien van dat gebeurt er waarschijnlijk weinig deze week.

Tot zover deze update, zoals ik al eerder heb gezegd zullen ze waarschijnlijk iets korter worden hoe drukker het wordt. Ik hoop dat het toch nog een beetje interessant blijft!

-xxx-

Reacties

Reacties

ynte

succes met het echte werk !
veel plezier in bangkok.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!